Історія закладу освіти

Першотравнева загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів знаходиться за 3 км від м.Долинська у с.Першотравневе – центрі Першотравневої сільської ради.

Екскурс в історію. У 1955 році в центрі села була закладена нова школа

/Files/images/SAM_3699_thumb.jpg

Все село з нетерпінням чекало відкриття нової школи, а старшокласники після уроків бігли на будівництво, щоб своєю посильною працею наблизити цей день. І ось у грудні 1957 року, незадовго до свята Нового року, близько 200 школярів переступили поріг новобудови- Карламарксівської школи . Прийняв ключі від нової школи її директор Мельниченко Петро Леонтійович.

Мікрорайоном школи у перші роки її існування стали відділки № 1 і 2 радгоспу імені Карла Маркса (нині с.Першотравневе і с.Мирне) , а згодом відділки №3-5 (нині с.Нагірне,залізничні станції Тимкове і Висунь) і села Іванівка, Зелений Гай. Діти цих населених пунктів проживали в пришкільному інтернаті.

Хоч нове приміщення будувалось по проекту типової семирічної школи, в рік її відкриття, тобто 1957/58 навчальному році, були набрані два 8 класи- 8-А і 8-Б , до яких увійшли учні, що закінчили 7 класів у 1957 році і раніше. Таким чином, Карламарксівська семирічна школа стала середньою , а в1959 році її переіменовано на Першотравневу.

У той період у школі поряд з основними предметами викладались машинознавство, рільництво, домоводство, вивчалась Конституція СРСР.Працювали гуртки, а іменно: літературний, хоровий, балетний,спортивний, « Юний технік»,гурток юннатів.Навчально-виховний процес забезпечували вчителі: Яневич К.М.,Суржицька Т.С., Неруш О.К.- вчителі початкових класів, вчитель української мови та літератури Закритна Г.Ф.( пізніше стала завучем школи), російської мови і літератури Колосова О.М., талановитий педагог Юдін І.О. ( керівник хору, духового оркестру школи та села, балетного гуртка), вчитель хімії і біології Петровська О.І. (біолог – інтузіаст, організувала роботу по озелененню території школи та роботу на пришкільній ділянці) та інші вчителі.

Перший випуск учнів 10 класу школи був у 1960 році (класний керівник Остроушенко Л.Я.)

/Files/images/SAM_3700_thumb.jpg

Одному із 23 учнів- випускників того року Крикливенку Григорію було вручено атестат особливого зразка і нагороджено його срібною медаллю.

Першотравнева школа дала путівку багатьом успішним людям , які працюють на високих державних посадах ,очолюють підприємства і установи, займаються бізнесом, працюють у бюджетній сфері .

Географія зв`язків.Школа пітримує тісні зв`язки з навчальними закладами району та області ,Кіровоградським ОІППО ім.В.Сухомлинського. На базі школи проходять обласні семінари вчителів української мови і літератури, викладачів українознавства та директорів опорних шкіл з питань національного виховання, авторські курси Соколенко Л.В. для вчителів української мови та літератури. Крім цього, з метою обміну досвідом роботи у школі побували вчителі з Компаніївського району Кіровоградської області, Долинського району Івано-Франківської області.

Школу щорічно відвідують випускники минулих років.

Педагогічний колектив школи працює над реалізацією проблеми: « Національно-патріотичне виховання у змісті, методах і формах навчально-виховної роботи», педагогічний колектив школи розробив і реалізовує « Програму національно-патріотичного виховання», де визначено пріоритетні напрямки роботи:

· громадянське виховання в органічній єдності з усіма складовими виховання;

· озброєння учнів теоретичними знаннями про історію,культуру українського народу, рідної мови ;

· вивчення й застосування народних традицій;

· участь дітей у вивченні й відтворення свят народного календаря;

· морально-етичне виховання школярів на ґрунті етнопедагогічних традицій;

· залучення кожного учня до участі у різних формах виховної та громадської роботи, діяльності в органах учнівського самоврядування.

Допомогає педколективу підготувати молоде покоління до життя в умовах національного відродження, сформувати в нього нову моральну свідомість, національний характер,шанобливе ставлення до соціально-культурного досвіду українського народу , його духовних та матеріальних цінностей, українське народознавство, викладання якого здійснюється з 1 по 11 класи. Значна увага сьогодні приділяється предметам та курсам, які найбільшою мірою покликані вирішувати завдання громадського виховання (« Основи держави і права», «У світі законів і правил» , «Історія рідного краю», « Етика і психологія сімейного життя»,

« Вчимося бути громадянами»).

Показником рівня громадянської вихованості молоді є участь у практичній діяльності громадянського характеру.Одним із її акцентів – позакласна виховна робота школи, яка проводиться в різноманітних формах: робота предметних гуртків, традиційні свята, пошукова робота, участь в акціях і експедиціях, робота дитячої організації «Калинова країна» і т. інш.

Традиційними стали уроки духовності, громадянськості, свято хлібороба з традиційним в Україні обрядом обжинок, Шевченківське свято, свято зустрічі весни «Ой благослови, мати , весну зустрічати», «Грудневі погостини»(зустріч з майстринями села), « Живи і міцній, українська державо», « Я- майбутня берегиня роду», «Це мого села біографія», « Козацькі забави», мітинг-реквієм « Дзвони Чорнобиля» та « Свято зі сльозами на очах», зустрічі з ветеранами бойової та трудової слави та ін.. Проводяться заходи з метою відновлення українських обрядів.

Педагогічний та учнівський колективи разом із сільською громадою беруть участь у проведенні спільних свят у селі « На Івана Купала», « День народження села»,Свята хлібороба, День матері.

/Files/images/IMG_0129.JPG

З метою формування особистості учня через активне ставлення до діяльності, у школі організовано роботу волонтерських загонів. Особливу увагу волонтери приділяють одиноким людям похилого віку, ветеранам Другої світової війни, благоустрою села.

Ефективною формою національно-патріотичного виховання є пошукова робота. Учні вивчають історію свого села, школи, збирають матеріали про людей, фольклор села, досліджують сторінки минулого рідного краю. Вони беруть участь у Всеукраїнській туристсько-країзнавчий експедиції « Краса і біль України» за напрямками « Мальовнича Україна» і « Свята спадщина», у Всеукраїнській трудовій акції « Юннатівський зеленбуд», Всеукраїнській природоохоронній акції « Птах року», Всеукраїнській акції « Ліси для нащадків», акціях «Первоцвіт», «Вербовий пояс», «Чисті джерела». Ведеться робота по реалізації шкільного педагогічного проекту «Формування громадянських компетентностей учнів засобами екологічного виховання»./Files/images/IMAG2278_thumb.jpg

Формування національної свідомості школярів ведеться також через вивчення свого родоводу , традицій і звичаїв своєї родини, відновлення культу матері, культу сім`ї.

У школі головною фігурою є учень і робиться все для того , щоб панувала атмосфера творчості, пошуку нового, невідомого, цікавого. Зміст навчання і виховання у закладі переконує учнів в тому , що в українській ідеології найвищий статус має ідея любові до рідного краю. Рядки вірша одного з учнів школи красномовно свідчать про те , що у закладі зростають справжні громадяни, патріоти:

Всім хочеться по-людськи жити –

Мерщій у місто ,навіщо це село.

А я нікуди не поїду:

Я хочу, щоб село жило!

Кiлькiсть переглядiв: 1033